Rabu, 8 Mei 2013

Terima Kasih Kawan..

                       


Di antara wajah-wajah rakan seperjuangan di KKJM
                             Saya berbaring sambil membaca FACEBOOK melalui telefon comel saya..dan  tiba-tiba rasa tertarik bila terbaca satu notifikasi dari kawan saya mengenai post terbaru di blognya.. hihi  apa yang menarik hati saya semasa membaca post terbaru itu ialah mengenai diri saya yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia 'Bloging' ini.
Anyway, thank you so much di atas tunjuk ajar mu Kak Ton.. haha..
Bangga dapat bergambar dengan artis..dia pegang tangan saya lagi tu..wahhhh!
Semasa menyambut hari ulangtahun MAK Bedah..yang ke.. ??

Controlll nafas 1,2,3....
                         Rindu pula bila teringat kawan-kawan di tempat kerja lama dulu. Sedar tak sedar dah hampir sebulan dari tarikh saya menerima surat pemberitahuan pertukaran saya..ini bermakna sudah tiga minggu saya tidak bersama-sama mereka.
Ada wajah Gwiyomi la..


                         Walaupun gembira sebab dah dapat kembali ke wilayah asal setelah hampir 7 tahun bertugas di Bumi Kenyalang ini.Namun jauh di sudut hati, terselit rasa sedih. Yalah, 7 tahun tu,..saya dah rasa selesa dan sebati dengan persekitaran  tempat kerja lama dan yang paling penting ialah hubungan persahabatan yang terjalin diantara rakan-rakan setugas ini sudah seperti ahli keluarga yang besar.
Suatu ketika dulu mereka lah yang menceriakan Room 9

Gwiyomi lagi ??? orang tu suka buat wajah Gwiyomi hihi..
                         Dalam tempoh 7 tahun ini, banyak coretan suka duka pahit manis,itu memang tidak dapat dinafikan dan semua itu telah banyak membentuk diri saya lebih matang lebih-lebih lagi bertugas di tempat orang ni kita mesti pandai berkawan dan menyesuaikan diri.Mengingati kembali masa hari pertama saya melapor diri di JKN Sarawak..,,pada 17.5.2007 macam-macam perasaan yang ada masa itu, gementar tak payah cakaplah. Kini saya akan melalui perasaan yang sama ditempat baru bermakna saya kena bermula dari 0 lagi la... huhu..

                        Walaupun bakal bertugas di wilayah sendiri, tapi menjadi staff yang baru melapor diri di tempat baru menimbulkan rasa stress tanpa disedari meskipun sudah berkhidmat hampir 10 tahun rasa macam baru lepas tamat latihan jururawat semalam.. hahaha ...perasaan oh perasaan.
Biarpun perpisahan ini amat memeritkan, tapi kita ada kenangan yang terindah untuk di kenang sampai bila-bila
                       Kawan-kawan KKJM ( KLINIK KESIHATAN JALAN MASJID KUCHING) sama ada X-KKJM atau yang masih tetap berpencen di sana..sebesar-besar hati saya yang kecil ini saya mahu mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih di atas persahabatan yang telah terjalin malah rasanya kita dah jadi satu family besar di Klinik ini.Harapan saya, kenangilah segala kenangan semasa saya bersama-sama kalian selama 7 tahun ini.Kawan-kawan lama ada yang dah bertukar dahulu daripada saya, kini giliran saya pula meninggalkan KKJM beri peluang pula kepada kawan-kawan baru untuk mencipta kenangan yang terindah di KKJM.Salah dan silap harap di maafkan dan sekali lagi terima kasih kerana membantu saya untuk membentuk diri saya seperti hari ini.Semoga bertemu lagi di suatu masa dan tempat Hanya Tuhan Yang Maha Mengetahui. All The best for us..
MY LAST DAY !  >>>19.4.2013

2 ulasan:

  1. Ter selamat bertugas di tempat baru dan jangan lupa dengan kami semua.

    BalasPadam
  2. Thank You,kak Ton..semoga berjumpa lagi...jgn lupakan saya juga ok.. ;D

    BalasPadam